Tekniikka

Ongelmatilanteiden ABC: Tarkista, että käytät koulun palveluja Heryk-tunnuksin, käynnistä oikutteleva ohjelma uudelleen tai käynnistä läppäri uudelleen.

Jos uudelleen käynnistys tai kaikkien päivitysten asentaminen ei auta ongelmaan, oppijan on lähetettävä wilmaviestillä vian/vahingon kuvaus ja toimitettava Chromebook tvt-opelle.

Hävitetyt laitteet tulee korvata. Koneen hajottanut saa varalaitteen ja menettää mahdollisuuden saada koneen itselleen 9. -luokan päättyessä.

Wilman käyttäjätunnus

Wilmaa voit käyttää selaimella osoitteessa wilma.heryk.fi ja mobiilisovelluksella https://yvkoulut.inschool.fi

Koulusihteeri voi "nollata" unohtuneen salasanan, kun käyt hänen luona.

Herykissä MPASSid-kirjautuminen on liitetty Wilmaan ja se on käytössä esimerkiksi seuraavissa oppimateriaaleissa Studeo, Otava, SanomaPro, Edita.

Digihesari (kirjautumisohje) toimii osoitteessa HS.fi MPASSid:llä.

Todennusmenetelmät

Todennusmenetelmät vaativat puhelinnumerosi syöttämisen tunnistautumisjärjestelmään - numero ei tule näkyviin Herykin käyttäjätunnuksen tietoihin, vaan ainoastaan tunnistautumisjärjestelmän käyttöön.

Monimenetelmäinen tunnistautuminen (Multi Factor Authentication (MFA), kaksivaiheinen tunnistautuminen) tekee käyttäjätunnuksen päätymisestä vääriin käsiin vaikeampaa, mutta vaatii edelleen käyttäjältä tarkkuutta tunnistautumispyyntöjen hyväksymisessä.

Vaikka salasanaa ei tarvitse vaihtaa, Herykin palveluihin kirjautumiseen salasanaa edelleen tarvitaan. Salasanan unohtuessa voit nollata sen itse tunnistautumisjärjestelmän ohjeiden mukaan.

Käyttäjätunnuksilla pääsee

Koulussa HERYK Wi-Fiin.

Microsoft365 - koulun sähköposti, kalenteri, OneDrive ja online Word, Excel sekä Powerpoint, Microsoft Teams, Sway sekä Forms.

Heryk Drive - koulun Google oma Drive ja Jaetut Drivet sekä Docs, Sheets, Slides, Sites, Forms, Drawing ja Classroom.

Koulun omalle oppimisalustalle (Moodle). Kirjaudu Office365 -painikkeella.

NäppisTaituri - treenaa näppäimistö haltuun ja kirjoita tutkielmat sekä muut tehtävät hetkessä.

Adobe Express - tee helposti kuvia, julisteita tai videoita selaimella.

Koulun kotisivuilla tiedotetaan ulkopuolisia Herykistä.

Tavut lukunopeuden kehittämiseen.

Kaava -sivulla voi tutustua matematiikan kirjoittamiseen tietokoneella.

Yläkoululaisilla on käytössä Chromebookit.

Apuja tietoteknisiin ongelmiin löytynee Tietotekniikka Classroomista, jos ei löydy niin kysy tai kokeile rohkeasti.